The Roots - Dear god 2.0 ft Monsters of folk

Regisserad av Jason Goldwatch.

Andra singeln från senaste skivan 'How i got over' vilket är gruppens nionde totalt.
51,000 kopior sålda första veckan.


Q: Det är ingen slump att det som släpps inom svart musik idag är en påminnelse om det goda livet. Människor vill inte bli påminda om hur uppfuckat allting är just nu.

Apropå saker som inte är som de ska så har Akon precis köpt en diamantgruva.
Q: Wow. Allvarligt?

Han sa att det är precis som vilket annan gruvarbete som helst.
Q: Det påminner mig om crackhandeln. Biggie (Notorious B.I.G.) berättade att han brukade följa en hederskod där han aldrig sålde crack till en gravid kvinna. Men sen började alla hans kunder bli gravida, och det skapades en intressekonflikt eftersom han visste att de ändå skulle köpa droger. Han ansåg då att de lika gärna kunde köpa det av honom.
Frågan är vilket håll ens moral slutligen leder en till.

Du har också sagt att crack är anledningen till att hiphopen föddes. Varför tror du att crack har gjort en sådan enorm comeback?
Q: Jag bor fortfarande i samma kvarter som jag gjorde när vi spelade in vår andra platta (Do You Want More?!!!??!), och det är ett kvarter där du kanske ska kolla dig för. Men jag frågade min manager om inte crackepidemin har svalnat av, i alla fall i Philadelphia, och han höll med. Promethazine (hostmedicin som innehåller kodein) har blivit ett större problem. Ekonomin har i vissa delar av staden blivit så dålig att hostmedicinen har tagit över platsen som crack hade förut. Hostmedicinen ger nästan samma känsla och high som crack, men det är lättare att få tag i, och billigare
.

- Utdrag ur Kingsizes intervju med trummisen Questlove. Hela intervjun finns att läsa HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0